Headerbild

Eventfäktning

Ängby Fäktklubb erbjuder möjlighet för företag, organisationer och privata sällskap att få pröva på Fäktning under trevliga former med inslag av tävling och elfäktning. Passar även mycket bra vid möhippor eller svensexor. Läs mer om detta nedan.

Information

Passa på att prova på Fäktning, en aktivitet som ger mycket glädje, kamratskap, motion och spänning.

Ängby Fäktklubb anordnar på begäran en möjlighet för företag, kamratgrupper, möhippor och svensexor eller andra att pröva på Fäktning.

Upplägg
Ni får en introduktion till fäktning och grundläggande instruktioner från någon av våra tränare, alla svenska mästare eller fäktmästare. Introduktionen består av en kort genomgång av de tre vapnen, florett, sabel och värja, deras träffytor och regler.

Därefter kommer Ni att praktiskt få träna grundläggande attack och försvar. Aktiviteten slutar med en tävling där vi korar en vinnare i gruppen. Ni får i tävlingen möjlighet att fäkta riktig el-fäktning.

Vem kan delta
Aktiviteten passar alla, gammal som ung, vältränad som lite lagom tränad, dam som herr.

Alla kan fäkta mot alla.

Antal deltagare
Vi kan ta emot max 12-15 personer på våra fem banor. Dessa banor är av yttersta klass med den modernaste utrustningen.

Var
Vi finns i Åkeshovshallen i Bromma, bara några steg från tunnelbanestation Åkeshov.

Aktivitetens längd
Aktiviteten tar cirka två timmar.

Ta med:
  • Gymnastikskor för inomhusaktivitet
  • Träningskläder med träningsoverallsbyxor (långa ben)
  • Handduk
  • Vattenflaska
  • Ett glatt humör

Vi lånar ut den utrustning som behövs:

• Vapen
  • Mask
  • Elsladd
  • Handske
  • Väst

Dusch för dam resp. herr finns i direkt anslutning till fäktsalen

Välkomna till Ängby Fäktklubb!!

Anmäl intresse till: akerberg.fencing@gmail.com