Headerbild

Träningsvideos för Fäktning

Ängby Fäktklubb har tagit fram träningsvideos som kan användas för att träna på egen hand.

Video 1 innehåller uppvärmning, fysövningar, benarbete och avslutande stretching. Tid ca 35 minuter

Video 2 innehåller uppvärmning, olika övningar med vapen mot stötkudde samt avslappningsövningar. Tid ca 26 minuter

Video 3 är en gammal inspelning gjord av Inge Lindholm, fäktmästare född 1923, tillsammans med Sanne Gars f d florett och värjfäktare i svenska landslaget på båda vapnen. Den visar exempel på övningar med fäktarmen på väggen. Filmen visar florett men det går lika bra att använda på värja då man också lägger till övningar med att stöta på armen. Stort tack till Inge och Sanne som godkänt uppladdningen av filmen. Den innehåller inget ljud.

Klicka på bilderna för att starta

Lycka till

//Ängby FKs styrelse