Headerbild

Läger

Klubben erbjuder de medlemmar som vill satsa lite extra möjligheten att delta på olika slags läger. Det handlar bland annat om av klubben arrangerade träningsläger under lov (Sport-, Påsk- och höstlovsläger). De är ofta dagläger och vänder sig till alla ungdomar och juniorer. Ibland erbjuds vi att vara med på andra klubbars läger och oftast arrangerar vi själva sommarläger. Därutöver finns det speciella läger för dem som blivit uttagna till olika mästerskap eller elitsatsningar.

Lovläger

Under höst-, sport- och påsklov brukar klubben anordna dagläger som är öppna för alla ungdomar och juniorer. Det består ibland av blandade aktiviteter och man får, förutom att träna fäktning, träna fys, lära sig om taktik, gå igenom vapenvård och reparationer, simma, m.m.

Kallelse till lägren går ut cirka två veckor före lägret och anmälan är preliminär. Man kan delta på hela lägret eller delar av lägret.

Sommarläger och utlandsläger

Klubben har som mål att anordna ett sommarläger direkt efter det att skolorna slutar och före midsommar. Utöver detta anordnas det läger på andra platser under sommaren, bland annat Gotland i slutet av juni och Polen samt Danmark i augusti. Tala med vår tränare om detta.